Top 10 beneficii pentru sănătate ale alimentelor picante

Știați că alimentele picante nu numai că au un gust delicios, ci și că au beneficii pentru sănătate?

Mâncărurile picante au devenit din ce în ce mai populare de-a lungul anilor. De fapt, mai mult de 60% dintre oameni spun că se bucură de alimentele picante. Acestea conferă o serie de beneficii pentru sănătate:

alimente-picante-ardei-iute-usturat

Pierdere în greutate

Un studiu realizat de Universitatea Purdue din SUA a constatat că participanții care au mâncat alimente picante au ars mai multe calorii decât grupul de control care a consumat alimente non-picante. Cei care au consumat mâncarea picantă au mai spus că ei au simțit mai puțin senzaţia de foame și au avut mai puțină poftă pentru alimente dulci, sărate sau bogate în grăsimi, după aceea. Un alt studiu, din Canada, a constatat că, atunci când participanții au pus sos picant pe aperitivele lor, au luat de fapt, alimente cu 200 de calorii mai puține atunci când au comandat felul doi, decât ceilalţi participanţi la studiu care nu au folosit nimic picant la aperitiv. Capsinoidele, compuși ai ardeilor usturaţi, ajută de asemenea la stimularea metabolismului.

Studiile anterioare au descoperit că alimentele picante pot suprima apetitul. Cercetătorii consideră că acest compus, capsaicina, găsit în ardeii usturaţi este responsabil, după masă, pentru efectul termogen asupra corpului.

O inimă sănătoasă

În culturile în care mâncarea picantă este mai frecvent consumată, oamenii au mai puține afecţiuni ale inimii și accidente vasculare cerebrale. Oamenii de ştiinţă cred că capsaicina din ardeii usturaţi şi sosurile picante ajută la reducerea inflamaţiei cronice, care este un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Capsaicina ajută, de asemenea, la prevenirea acumulării de colesterol în organism. Tăierea unui ardei iute în mâncăruri vă poate ajuta să reduceți riscul bolilor de inimă prin reducerea daunelor pe care colesterolul LDL (colesterolul rău) le dă corpului. În plus, capsaicina blochează o genă care este responsabilă de îngustarea arterelor, crescând astfel fluxul vaselor de sânge. Este recomandat să folosiţi şi Heart Tonic pentu a preveni atacul celebral şi pentru reducerea hipertensiunii.

Reduce riscul de cancer

Asociația Americană pentru studierea Cancerului menționează că capsaicina din ardeii iuţi poate distruge unele celule canceroase, în special celulele leucemice. În plus, curcuma de condimente, care se găsește în anumite muștaruri și pulbere de curry și este responsabilă de culoarea lor vibrantă, poate împiedica rata de creștere a tumorilor canceroase. Studiile atribuie acest lucru curcuminei bioactive, care se găsește în turmeric.

alimente-picante-ardei-chilli

O viață mai lungă

Deși există mulți factori care contribuie la cât timp veți trăi, puteți să vă bucurați de ardeii usturaţi pentru că vă pot ajuta să adăugați ani în viața voastră. Școala de Sănătate Publică din Harvard și Academia Chineză de Științe Medicale au studiat dietele a peste 500 de participanți la un studiu pe o perioadă de 15 ani și au descoperit că cei care au consumat alimente picante de șase până la șapte ori pe săptămână au avut 14% șanse mai mici de a muri devreme.

Reduce tensiunea arterială

Ardeii usturaţi au efecte duble de scădere a tensiunii arteriale: căldura mărește fluxul sanguin în organism, iar vitamina A și vitamina C ajută la creșterea rezistenței muschilor din peretele inimii.

Memorie şi stare de spirit

Cercetările de la Universitatea din California de la Los Angeles au arătat că curcumina (găsită în turmeric) a îmbunătățit atât funcția de dispoziție, cât și memoria. O componentă a piperului negru acționează de asemenea ca un diuretic, care vă ajută să scăpați de balonări care vă pot atenua starea de spirit.

Reduce stresul

Când mănânci alimente picante, corpul tău mărește producția de anumiţi hormoni, inclusiv serotonina, iar acest lucru ajută la ameliorarea stresului.

alimente-picante-condimente-ardei-usturat

Reducerea congestiei nazale

Observi că nasul îţi curge uneori după ce mănânci lucruri picante? Capsaicina din ardeiul iute este foarte asemănătoare cu un compus chimic pe care îl găsiți în medicamentele decongestionante.

Reduce riscul de apariţie a diabetului

Cercetările au arătat că consumul de ardei iute în mod regulat reduce necesarul de insulină al organismului, reducând astfel riscul de apariție a diabetului de tip 2.

Reduce durerea

Capsaicina din ardeiul iute poate ajuta la reducerea inflamației și a durerii. De asemenea, desensibilizează receptorii senzoriali ai pielii, motiv pentru care este un ingredient principal în cremele de ameliorare a durerii.

Lasă un comentariu

Adresa de mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *

error: Content is protected !!